امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 438
  پرینتخانه » آخرین اخبار, استان ها, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰ | ارسال توسط :

برگزاری جشن خیابانی با حضور ۴۰ گروه فرهنگی در خوی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی گفت: جشن بزرگ خیابانی و تجمع منتظران و عاشقان حضرت بقیه‌الله الاعظم خوی با حضور بیش از ۴۰ مجموعه از گروه‌های مردمی و فرهنگی با برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی در نیمه شعبان برگزلر می‌شود.
برگزاری جشن خیابانی با حضور ۴۰ گروه فرهنگی در خوی

به گزارش پژواک قلم، حجت‌الاسلام محسن مسلمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی، ۱۶ اسفند در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان فضائل ماه شعبان و امام زمان (عج) اظهار کرد: موضوع انتظار فرج امام عصر(عج) که قرار است به وضع نابسامان جوامع بشرى سامان بخشد و تبعیض‌ها، بى‌عدالتی‌ها، جنگ، خونریزى و مفاسد را از محیط زندگى انسان‌خا برچیند، از جمله مسائلی است که در آموزه‌های اسلامی به دفعات مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان این که همه ما وظیفه داریم در جهت تعجیل ظهور و زمینه‌سازی ظهور قدم برداریم، گفت: مسئله انتظار منجی یک مسئله مورد اتفاق ادیان الهی است و البته باید این مسئله را مدنظر قرار دهیم که مسأله انتظار نه تنها در میان افراد دورافتاده و مخالف، بلکه گاهى در میان جمعى از موافقان کم‌اطّلاع نیز به طور کامل تحریف، بلکه مسخ شده و تمام اشکالات از همین مسخ و تحریف سرچشمه گرفته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی با تشریح برنامه‌های نیمه شعبان در این شهرستان ادامه داد: با توجه به زلزله اخیر که در خوی اتفاق افتاد و بسیاری از مردم مجبور به ترک خانه‌های خود و اسکان در چادرهای موقت شدند، جشن ولادت حضرت ولی عصر(عج) بهترین فرصت برای امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه است و در همین راستا برنامه‌های متنوعی در شب و روز نیمه شعبان در نقاط مختلف شهرستان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال گروه‌های مردمی و هیئات مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی، ایستگاهای صلواتی و مراسمات جشن در بیش از ۱۰۰ نقطه از محلات خوی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی نیمه شعبان خوی عنوان کرد: استغاثه به حضرت مهدی(عج) و همچنین دعا برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج)، قرائت دعای ندبه و اعزام مبلغ در بیش از ۲۰۰ مسجد و حسینیه شهرستان اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام مسلمی ادامه داد: اجتماع بزرگ بانوان مهدوی در حسینیه شیخ نوایی، پرده‌خوانی، برگزاری برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی در مناطق زلزله‌زده با حضور مبلغین جوان، پویش کوچه‌های بانشاط و محله‌های آسمانی با رویکرد تزئین کوچه‌ها و محلات، اطعام مهدوی در حسینیه‌ها و مساجد شهری و روستایی در روز و شب نیمه شعبان از مهم‌ترین برنامه‌های اعیاد شعبانیه در خوی خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی تصریح کرد: جشن بزرگ خیابانی و تجمع منتظران و عاشقان حضرت بقیه‌الله الاعظم شهرستان خوی با حضور بیش از ۴۰ مجموعه از گروه‌های مردمی و فرهنگی با برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی، سخنرانی، مولودی‌خوانی، پرده‌خوانی، اجرای مسابقات فرهنگی و سرود و اهدای جوایز فرهنگی و نقدی به شرکت کنندگان در روز نیمه شعبان ساعت ۱۶ عصر در حد فاصل بین میدان ولی عصر(عج) تا میدان شیخ نوایی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نویسنده : الناز نقی زاده |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.