امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 430
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, استان ها, بین الملل, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۳۲ | ارسال توسط :

برگزاری شب شعر مهدوی در ارومیه

دومین شب شعر مهدوی به مناسبت گرامیداشت نیمه شعبان در ارومیه برگزار شد.
برگزاری شب شعر مهدوی در ارومیه

به گزارش پژواک قلم، حجت‌الاسلام رضا میرزایی، مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان غربی، ۱۵ اسفند در دومین شب شعر مهدوی که در مسجد حاج عبدالمحمد ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: زیباترین پدیده‌ای که در نظام هستی قرار است اتفاق بیفتد، ظهور منجی عالم بشریت است که آمال و آروزی همه انبیاء و ائمه معصومین بوده و زمینه‌سازان این ظهور قرار است منتظران مهدی موعود باشند و این وظیفه ما را سنگین تر می‌کند.

وی اضافه کرد: در روایات بیان شده است که در زمان غیبت انتظار منجی عالم بشریت و در عصر ظهور اطاعت از امام واجب و ضروری است و اعتقاد و ایمان به توحید، نبوت و رسالت انبیا و ائمه، قبول ولایت ائمه و تولی و تبری از لوازم انتظار است و در عصر غیبت امام اگر انسان منتظر حجت بن الحسن نباشد اعمالش مورد قبول نخواهد بود.

مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان غربی تصریح کرد: مجالس جشن ما نباید صرفا برای شادی باشد، بلکه باید در جهت معرفت‌افزایی و جریان‌سازی باشد و منتظران ظهور باید به ابعاد و لوازم انتظار ملزم باشند.

وی ادامه داد: منتظر ظهور باید توانایی‌های معرفتی خود را بالا ببرد و اگر باورهای او قوی نباشد در ادامه مسیر سست خواهد شد و کار را رها می‌کند.

حجت‌الاسلام میرزایی گفت: امروز که جوانان در نوک پیکان شبهه و شهوت قرار گرفته اند و دشمن از هر سوء به دنبال ایجاد تردید در اعتقادات و ایمان جوانان است باید برنامه‌های ما به سمت معرفت افزایی پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: اگر منتظر مهدی از لحاظ روحی قوی نباشد به مرور زمان سختی‌ها او را مورد اذیت قرار می‌دهند و از مسیر خارج می‌کنند و در روایات بیان شده است که سختی ها و مشقت‌ها در دوران غیبت زیاد خواهد شد و عده‌ای در نیمه راه از مسیر جدا شده و منتظران را مورد تمسخر قرار می‌دهند اما عده‌ای در این راه محکم و استوار خواهند ایستاد که اجر این نوع مقاومت از شمشیر زدن در رکاب پیامبر بیشتر است.

مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی تاکید کرد: بسیاری از افراد در طول تاریخ کار را خوب شروع کردند و در ابتدای کار در کنار ولی الهی بودند اما در ادامه او را تنها گذاشتند و تاریخ عصر حاضر نیز از این افراد پر است.

وی افزود: هم سوء بودن عمل منتظر با ادعای او سومین لوازم انتظار است و منتظر واقعی فقط اهل ادعا نیست بلکه در میدان عمل نیز حاضر است و لذا باید تلاش کرد رضایت امام عصر را به دست آورد.

حجت‌الاسلام میرزایی برنامه ریزی و طراحی برای آینده را چهارمین شاخصه منتظران ظهور عنوان کرد و افزود: امامین انقلاب، انقلاب اسلامی را نقطه شروع نهضت امام عصر (عج) عنوان کرده اند و رهبر انقلاب به عنوان یک منتظر واقعی ظهور، دارای طرح و برنامه جهانی هستند و معظم له گام دوم انقلاب را تمدن‌سازی و زمینه‌سازی ظهور بیان می‌کنند.

وی عنوان کرد: زمینه‌سازی ظهور هزینه دارد و باید در این مسیر قدرت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی خودمان را بالا ببریم و استقلال ملی و سبک زندگی مهدوی و دینی را تقویت کنیم، و منتظر مهدوی نمی‌تواند فکر جهانی نداشته باشد و امامین انقلاب فکر جهانی مهدوی را با انقلاب اسلامی احیا کردند.

مسئول بیناد مهدویت آذربایجان غربی داشتن فکر جهانی را لازمه مدیران انقلاب اسلامی دانست و گفت: همه مدیران جامعه اسلامی باید فکر جهانی داشته باشند و هر کسی که فکر جهانی ندارد حق ندارد مسئولیت قبول کند.

وی گفت: امامین انقلاب اسلامی قدم برداشتن در مسیر ولایت را لازمه انتظار ظهور عنوان می‌کنند و لذا تربیت نیرو، داشتن فکر جهانی و ایجاد جامعه مهدوی از مهم ترین لوازم ظهور است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.