امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 840
  پرینتخانه » اجتماعی, استان ها, اقتصادی, ویژه تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲ | ارسال توسط :

فعالیت ۱۸ کارخانه آرد و نان در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 18 کارخانه آرد و نان در استان مشغول فعالیت هستند که آمادگی تولید آرد کامل نانوایی با کیفیت را دارند.
فعالیت ۱۸ کارخانه آرد و نان در آذربایجان غربی

به گزارش پژواک قلم، خسرو شهبازی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۴ سیلوی گندم با ظرفیت ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰ تن در استان برای خرید تضمینی گندم در سال جاری آماده سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ۳۱ فروردین ماه روز ملی گندم و نان قرار داریم، اظهار کرد: آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان، با توجه به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در آذربایجان غربی نیز برگزار می شود و از فعالان زنجیره تامین نان و زحمتکشان این صنعت استراتژیک از جمله کارخانجات آرد و نان و نانوایی های نمونه و گندمکاران پیشرو تقدیر خواهد شد.

سهبازی خاطر نشان کرد: ۱۸ کارخانه آرد و نان در استان آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند که آمادگی تولید آرد کامل نانوایی با کیفیت را دارند.

وی افزود: سال گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد که حدود ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین خریداری و در سیلو ها ذخیره سازی شد و استان به رتبه پنجم کشوری در تولید گندم ارتقا یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: امسال ۶۹ هزار و ۱۰۵ تن کود مورد نیاز مزارع گندم استان تامین و این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است. و همچنین کودهای ریز مغذی شامل سولفات آهن ، سولفات روی و کودهای زیستی جهت افزایش کیفیت نانوایی گندم تولیدی استان تامین شده است.

وی تاکید کرد: علی رغم بارش‌ها و پراکنش نامناسب در پاییز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تامین کود لازم پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود یک میلیون تومان گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان تولید شود.

شهبازی تصریح کرد: ارقام گندم تولیدی در جهت افزایش راندمان تولید در مزارع استان که به زارعین گندمکار توصیه شده است ، در گندم آبی شامل پیشگام، حیدری، میهن، زرینه و ارقام دیم شامل آذر ۲، باران، واران، هما، صدرا، جام و هشترود است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.