امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 566
  پرینتخانه » آخرین اخبار, استان ها, اقتصادی, سیاسی, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷ | ارسال توسط :

حضور ۱۲ هزار نفر در آذربایجان‌غربی در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: تعداد 12 هزار نفر در آذربایجان‌غربی در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان حضور یافتند.
حضور ۱۲ هزار نفر در آذربایجان‌غربی در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت در گفت‌وگو با ماهنامه پژواک قلم با اشاره به اجرای طرح های آرامش بهاری و ضیافت الهی در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه ۱۴۰۲ اظهار داشت: امسال ۲۲ بقعه و امام زاده در سه سطح، مجری طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در سراسر استان بودند.

وی تصریح کرد: همچنین در طرح امسال، مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در دو بقعه امامزادگان محمد و ابراهیم(ع) ارومیه و امامزاده سیدبهلول(ع) خوی برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی امسال فضاسازی و تبلیغات محیطی در ۱۵ بقعه انجام و مراسم تحویل سال نو نیز در ۱۴ بقعه متبرکه شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب و سلماس برپا شد و سه هزار نفر در آن حضور یافتند.

وی از حضور ۱۴ نفر از مبلغان اعزامی از قم خبر داد و بیان کرد: همچنین ۶ نفر مبلغ بومی و مستقر نیز در این طرح حضور داشتند.

حجت الاسلام جوانبخت اظهار داشت: علاوه بر آن ۱۲ خیمه معرفت در امامزاده و بقاع متبرکه در شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، میاندوآب و چایپاره برپا شد.

وی تصریح کرد: امسال مجری سلسله مباحث نمایشگاهی در آذربایجان غربی ۱۴ بقعه متبرکه سطح استان بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در ۶ بقعه خبر داد و افزود: در ۶ بقعه ارومیه، خوی، سلماس و میاندوآب روزانه ۳۰۰ نفر در مراسم جزءخوانی شرکت می کردند.

وی بیان کرد: همچنین در محافل انس با قرآن در هفت بقعه که در ۱۵ محفل در ارومیه، خوی، سلماس و میاندوآب برگزار شد در هر محفل یک هزار و ۵۰۰ نفر حضور یافتند.

حجت الاسلام جوانبخت از برگزاری مراسم احیای شب های قدر در ۱۴ بقعه خبر داد و اظهار داشت: این مراسمات در شهرهای میاندوآب، سلماس، خوی و ارومیه برگزار و در هر شب قدر، دو هزار و ۵۰۰ نفر در مراسمات شرکت کردند.

وی گفت: در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی دو بقعه در چایپاره و ارومیه میزبانی و پذیرایی در زائرسراهای بقاع متبرکه را بر عهده گرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم ۱۲ فروردین در روز جمهوری اسلامی در هفت بقعه، تصریح کرد: در این رابطه بقاع شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، میاندوآب و نقده میزبان این مراسم بودند.

وی افزود: از سایر برنامه های طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در استان می توان به گرفتن عکس یادگاری توسط خدام از زائران در هفت بقعه، برپایی طرح افطاری ساده در دو بقعه ارومیه و خوی روزانه هزار پرس، طبخ و توزیع سحری در شب های قدر در دو بقعه هر شب دو هزار پرس، اجرای مراسم مربوط به روزه اولی ها در بقاع ارومیه، خوی و سلماس، برنامه مناجات خوانی در هفت بقعه، برپایی نماز جماعت در ۹ بقعه و نیز حضور ۱۲ هزار نفر بازدیدکنندگان از این طرح اشاره کرد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.