امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 640
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, استان ها, اقتصادی, ایران, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ | ارسال توسط :

بهره مندی بیش از ۲ هزار و ۲۹۲ نفر ساعت از دوره‌های آموزشی پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۹۲ نفر ساعت از دوره‌های آموزشی پارک علم و فناوری استان جهت توانمندسازی بهره‌مند هستند.
بهره مندی بیش از ۲ هزار و ۲۹۲ نفر ساعت از دوره‌های آموزشی پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

به گزارش پژواک قلم، جواد نوری نیا ۲۲ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۱۵۰ هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۷۰ واحد در بستر زمین‌های این پارک دارای واحد تولیدی و کاری هستند. وی افزود: پارک علم و فناوری، مراکز رشد مشترک با نهادهایی چون منطقه آزاد ماکو، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌های آزاد و صنعتی راه‌اندازی کرده است.
نوری‌نیا بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۹۲ نفر ساعت از دوره‌های آموزشی پارک علم و فناوری استان جهت توانمندسازی بهره‌مند هستند و خدمات مشاوره‌ای از دیگر خدماتی است که در حوزه‌های مختلف توسط پارک ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: عملکرد صندوق پژوهش و فناوری استان در سال گذشته به این صورت است که ۴۹ شرکت از حمایت ۲.۸۷۵ میلیون ریالی بهره مند شدند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی تصریح کرد: فراهم آوردن امکان حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها از دیگر خدمات پارک علم و فناوری است که نمایشگاه ارمنستان در شهریور ماه برگزار می‌شود و تاکنون هشت شرکت برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.
وی گفت: رسالت پارک‌ها در کنار دانش‌بنیان بودن، تبدیل ایده‌ها به محصول و تجاری‌سازی محصولات است طوری که در دانشگاه‌ها دانش تولید و در پارک‌ها این دانش به محصول تبدیل و تجاری‌سازی می‌شود، از این رو از هر ایده و فناوری جدیدی که قابل تبدیل به تجاری‌سازی است، حمایت می‌کنیم تا شاهد تبدیل علم به ثروت در منطقه باشیم.
رئیس پارک علم و فن‌آوری آذربایجان‌غربی عنوان کرد: پارک‌ها، نقش عمده‌ای در موفقیت و توسعه کارآفرینی و کسب و کار دانش‌بنیان دارند و مأموریت ما کمک به شکوفایی سرمایه‌های انسانی و علمی است.
وی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری را مهم‌ترین بستر اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌ها با معرفی ۲۳ دانشجو دستیار فناور ما را ترغیب به حمایت ۳۰۰ میلیون تومان در سال گذشته کردند که این اتفاق آکادمیکی امسال با ظرفیت ۶۰ نفری روی خواهد داد.

نویسنده : الناز نقی زاده |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.