امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 662
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, استان ها, اقتصادی, بین الملل, پژواک قلم, سیاسی, فرهنگی, گزارش خبری, ویژه تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ | ارسال توسط :

دومین همایش ملی هفته وحدت در ارومیه برگزار شد

دومین همایش ملی هفته وحدت در ارومیه با حضور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه برگزار شد.
دومین همایش ملی هفته وحدت در ارومیه برگزار شد

به‌گزارش پژواک قلم، ۸ مهر ماه دومین همایش سراسری هفته وحدت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهی، رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه و جمعی از علماء و هموطنان شیعه و سنی در سالن وحدت ارومیه برگزار شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این همایش با تبریک میلاد با سعادت پیامبر خوبی‌ها و مهربانی‌ها، خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) و نیز ولادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام و هفته وحدت اظهار کرد: افتخار آذربایجان غربی به عنوان رنگین‌کمان ادیان، مذاهب و فرهنگ‌ها بوده که میزبان این همایش وحدت‌آفرین است.

ناصر عتباتی افزود: آذربایجان غربی نماد وحدت است که مردم آن با برادری، اتحاد و انسجام از دیرباز و با سابقه تاریخی طولانی در کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و الگویی از اتحاد و برادری نه تنها در کشور بلکه در جهان هستند.

وی ادامه داد: امروز دشمن این وحدت را نشانه گرفته و با ایجاد فتنه درصدد جدایی برادران و خواهران شیعه و سنی وضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارد ولی غافل از اینکه این اتحاد گسستنی نیست.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به نام‌گذاری هفته وحدت توسط امام راحل گفت: تدبیر امام خمینی(ره) و تاکید مقام معظم رهبری در نام‌گذاری هفته ولادت پیامبر اسلام به هفته وحدت، اتحاد و انسجام بین مسلمانان و حتی سایر ادیان را تقویت و نقشه دشمنان را برای ایجاد تفرقه نقش بر آب می‌کند.

وی ادامه داد: امروز در بدنه دستگاه قضایی استان و ادارات و نهادهای تابعه همکاران شیعه و سنی و سایر ادیان الهی با برادری و وحدت یک هدف را که احقاق حق و خدمت به مردم است را دنبال می‌کنند و خود را سربازان عدالت و ولایت در سنگر احقاق می‌دانند و بدین طریق نشان می‌دهند که امت محمد(ص) تجلی وحدت و عدالت هستند.

امروز دغدغه جامعه اسلامی ایجاد جامعه توحیدی است
رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه که به عنوان مهمان ویژه و سخنران در این همایش حضور داشت نیز به اهمیت وحدت بین امت محمد(ص) پرداخت و اظهار کرد: این همایش دومین همایش بعد از همایش سال گذشته در مشهد مقدس است که برای ایجاد وحدت بین ادیان و مذاهب توسط مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بنیان‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام عبدالهی ادامه داد: ایام هفته وحدت امسال در امتداد هفته دفاع مقدس است و استان آذربایجان غربی افتخار دارد ۱۲ هزار شهید را برای صیانت از کیان، ملیت و تمامیت ارضی کشور تقدیم انقلاب کرده و محل شهادت ۲۴ هزار شهید است.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه افزود: موجبات تثبیت و مبانی وحدت در زمان دفاع مقدس تجربه شد و امروز مردم شیرینی آن تجربه زیبا را می‌چشند.

وی بیان کرد: امروز افتخار جامعه اسلامی این است که در زیر بیرق توحید، رسالت، عدالت و ولایت زندگی مسالمت‌آمیز دارند، ولی دشمنان می‌خواهند این اتحاد را از بین ببرند ولی اگر امت مسلمان بر مدار قرآن حرکت کنند فتنه ها و نقشه های آنان نقش بر آب می شود.

عبدالهی ادامه داد: امروز دغدغه جامعه اسلامی ایجاد جامعه توحیدی است و دغدغه دشمنان ممانعت از ایجاد این جامعه توحیدی و برای همین است که اسلام هراسی و قرآن هراسی را به عنوان یک برنامه برای سالهای متوالی در دستور کار قرار داده اند چرا که اسلام و قرآن وحدت آفرین هستند.

وی در ادامه گفت: دفاع از آزادی های مشروع و استیفاء حقوق عامه بدون تمدن حقوقی ممکن نیست به همین دلیل مقام معظم رهبری در سند تحول قضایی افقی را برای قوه قضائیه و مجموعه های مرتبط در محورهای ترسیم می کنند که فساد زدایی منتهی به ایجاد امنیت روانی است و سکانداری آن جامعه حقوقی می باشد تا بعنوان وظیفه فردی و اجتماعی در این خصوص طوری عمل کتند که منتهی به اعتقاد سازی و ایجاد رضایتمندی مردم و در نهایت باعث شود که یاس و تا امیدی از جامعه رخت بر بندد.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تاکید کرد: امنیت امروز کشور که شاخص بلندای نظام مقدس و پایداری آن و حاصل اتحاد است موجب حسادت کفار است و نباید از این امر غافل شد و این وحدت و برادری را حفظ کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی نیز به عنوان سخنران دیگر این همایش گفت: حق بالاتر از رنگ‌ها، خط قرمزها و خط کشی‌هاست و هر جا حق است باید احقاق حق کرد و مومن و انسان واقعی حق‌الناسی که مقدم بر حق خداوند را پاس می‌دارد.

ماموستا عبدالسلام کریمی افزود: دشمن شبانه‌روز مکر می‌کند تا بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند و از این رو باید هشیار بود و در مقابل این دسیسه ها تدبیر نمود.

امنیت حاصل تلاش‌های دادگستری آذربایجان غربی است
امام‌جمعه اهل سنت ارومیه نیز با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات رئیس کل دادگستری استان و مجموعه دستگاه قضایی در اعتماد‌سازی و ایجاد امنیت در استان گفت: بخش مهمی از اعتماد و امنیتی که در استان شکل گرفته حاصل تلاش‌های دستگاه قضایی استان با مدیریت دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان است که با درایت و ورود به حوزه‌های مختلف و رفع مشکلات آنها قدم برداشته‌اند.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد افزود: سال گذشته یکی از قدیمی‌ترین پرونده‌های قتل استان که سابقه ۳۳ ساله داشت با تدبیر رئیس کل دادگستری استان و ورود وی و با استفاده از ظرفیت روحانیون و ریش‌سفیدان ختم به خیر شد و از فتنه‌هایی که پشت سر آن می‌توانست ایجاد شود جلوگیری شد.

وی تاکید کرد: مردم استان آذربایجان غربی اجازه نخواهند داد دشمن در لابه‌لای وحدت شیعه و سنی نفوذ کند و ملت کرد نیز هیچوقت سپر دشمنان نخواهند شد و با تمام وجود خود از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهد کرد و برای اعتلای آن قدم خواهند برداشت.

مشترکات بین ادیان الهی وحدت‌آفرین هستند
دایاوش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه هم به عنوان یکی دیگر از سخنرانی این همایش گفت: جامعه آشوری، ارمنی و مسیحی جزء کشور ایران هستند و به این موضوع آگاه که تفرقه و نفاق ریشه جدال در جامعه است و ثمرات آن اختلاف، بدبینی و بدگمانی است و باید از آن اجتناب کرد.

وی ادامه داد: وحدت حاصل شناخت، تفاهم و قبول کردن تفکر همدیگر است و ارزش‌های مشترکی بین ادیان الهی وجود دارد که این مشترکات وحدت‌آفرین هستند.

دکتر عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه نیز در ابتدای مراسم ضمن خوشامدگویی، از تلاش‌های دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و همه کسانی که در برگزاری این همایش وحدت بخش یاری نموده اند تقدیر کرد.

وی ادامه داد: امروز این همایش با محوریت قرآن کریم را آغاز کرده‌ایم، کتاب آسمانی که کلام خدا و معجزه پیامبر اکرم هستند.

در پایان این آیین از تعدادی از فرزندان شهداء و وکلای جانباز توسط حجت‌الاسلام عبدالهی تجلیل به عمل آمد.

نویسنده : الناز نقی زاده |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.