امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 333
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, استان ها, اقتصادی, سیاسی, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ | ارسال توسط :

تقاضا برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری آذربایجان‌غربی افزایش یافته است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در طول یک سال گذشته تقاضا برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان افزایش معناداری یافته و در این راستا ۱۱۸ موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ایجاد فرصت شغلی یک هزار و ۴۱۷ نفر صادر شده است.
تقاضا برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری آذربایجان‌غربی افزایش یافته است

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار پژواک قلم در رابطه با پروژه‌های محرک توسعه استان اظهار داشت: در این راستا ادامه احداث سازه یادمان شمس تبریزی، مطالعه و احداث فاز یک سایت‌موزه چالدران، پایان‌بخشی مطالعات موزه صلح سردشت و همچنین اتمام مطالعات و نقشه‌های موزه شهر اشنویه از جمله پروژه‌های محرک توسعه استان به شمار می رود.

وی تصریح کرد: همچنین ایجاد مخزن امن موزه خوی، پیش بینی احداث موزه شهر اشنویه و چالدران و ادامه عملیات اجرایی موزه میاندوآب و بوکان و خانه ترویج صنایع دستی تکاب از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در پروژه‌های توسعه گردشگری آذربایجان غربی محرک ایجاد کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی همچنین در ادامه با اشاره به پروژه‌های حفاظتی و مرمت ابنیه تاریخی استان افزود: در این راستا نیز ادامه عملیات مرمتی و ساماندهی مسجد جامع ارومیه، ادامه عملیات مرمتی بناهای تاریخی ستاد لشکر ارومیه و همچنین مرمت مساجد و کلیساهای تاریخی ارومیه، خوی و سلماس نیز انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از شهریور ۹۹ تا شهریور سال گذشته ۷۷ مورد و از شهریور ۱۴۰۱ تا شهریور امسال ۷۴ مورد حفاظت و مرمت اشیای فرهنگی و تاریخی رخ داده است تصریح کرد: همچنین مستندسازی و ساماندهی اموال فرهنگی و تاریخی نیز از شهریور سال ۹۹ تا شهریور امسال به تعداد سه هزار و ۷۴۱ مورد رخ داد.

بازدید بیش از ۱۳۹ هزار نفر ار موزه‌های آذربایجان غربی

جباری در ادامه گفت: علاوه بر آن، از شهریور ۹۹ تا شهریور امسال تعداد ۱۳۹ هزار و ۸۰۷ نفر از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان بازدید داشته و در این مدت دو موزه نیز به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه در طول یک سال گذشته تقاضا برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری افزایش معناداری یافته است بیان کرد: در این راستا ۱۱۸ موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ایجاد فرصت شغلی یک هزار و ۴۱۷ نفر صادر شده است.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی ۱۰ پروژه جدید تاسیسات گردشگری با دریافت مجوز و پروانه ساختمانی آغاز شده که با اجرای این پروژه، تعداد ۹۰ تخت و ۴۴ اتاق به ظرفیت اقامتی موجود استان افزوده می‌شود.

جباری بیان کرد: همچنین ۲۰ بسته فرصت های سرمایه گذاری برای ارایه به متقاضیان برای سرمایه گذاری در دریاچه های پشت سدها، آبگرم ها و آبهای معدنی استان تهیه و ارایه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه مصوبات سفرهای استانی استاندار آذربایجان غربی در شهرستان بوکان، پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته است گفت: این مصوبات در سردشت ۷۰ درصد، باروق و چهاربرج ۶۰ درصد و در چالدران و سلماس ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جباری همچنین در خصوص اقدامات یک سال گذشته در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: الکترونیکی شدن فرایند صدور مجوز‌ها در حوزه سرمایه گذاری و صنایع دستی، کسب رتبه دوم اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان صنایع دستی و گردشگری، صدور بسته‌های سرمایه گذاری بدون نام برای دریافت مجوز‌ها و آماده بودن برخی طرح‌ها برای ارائه به سرمایه گذاران بدون یک روز معطلی برای مجوز از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی از وجود ۴۲ باب آب گرم در آذربایجان غربی خبر داد و یادآور شد: سرمایه گذاری در این واحد‌های گردشگرپذیر و همچنین پشت سد‌های استان در دستور کار قرار دارد که ۲ مورد از آب گرم‌ها در چالدران و محور خوی – قطور با همراهی بخش خصوصی عملیاتی شده و به بهره برداری رسیده است.

حمایت از ۴۷ طرح گردشگری

جباری ادامه داد: در حال حاضر ۴۶ طرح با همراهی بخش خصوصی در آذربایجان غربی اجرایی می‌شود که شامل سه باب هتل پنج ستاره، ۲ بابا هتل چهارستاره، سه باب هتل سه ستاره و تعدادی مهمانپذیر، مجتمع گردشگری، اقامتگاه سنتی و مجتمع بوم گردی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تاکید کرد: با اجرای کامل این طرح‌ها، ۲ هزار و ۲۲۷ تخت اقامتی در قالب هزار و ۱۴۹ اتاق به اقامتگاه‌های استان اضافه خواهد شد.

جباری افزود: همچنین امسال ۳۱ طرح گردشگری با ۲۳۱ میلیارد تومان تسهیلات و اشتغالزایی ۴۹۸ نفر و ۵۳۸ طرح صنایع دستی با ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر اجرایی شده است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.