امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 445
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, استان ها, ایران, بین الملل, سیاسی, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰ | ارسال توسط :

جمهوری اسلامی نوع نگاه به منجی‌گرایی را تقویت کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: انقلاب اسلامی با نظریه ولایت فقیه که بر مدار و مبنای نائب امام عصر بودن پایه‌گذاری شده است، نوع نگاه به منجی‌گرایی را تسریع و تقویت کرد.
جمهوری اسلامی نوع نگاه به منجی‌گرایی را تقویت کرد

به گزارش پژواک قلم، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ۱۵ اسفند در جشن اعیاد شعبانیه که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن نیمه شعبان لازم است مسئولان ادارات تبلیغات اسلامی، روحانیون و دیگر اقشار مختلف حرکت های مردمی را فعال کنند.

وی با بیان این‌که حکومت دو کشور در دنیا نگاه جهانی است، افزود: بنای رژیم صهیونیستی بر این است که برای آمدن منجی آخرالزمان شان باید معبد سلیمان را احیا کنند و به گونه‌ای این مسئله را بسط داده‌اند که حتی برخی مسیحی‌ها هم تفکر صهیونیستی پیدا کردند و این فکر را در آن‌ها را تقویت کرده است که مسیح کسانی را نجات می‌داد که معبد سلیمان را بنا کنند و یا کسانی که به مسیح تازه ایمان آورده باشند و این‌ها افرادی هستند که در خدمت صهیونیسم باشند و حتی تلاش می‌کنند مسلمان صهیونیستی نیز تربیت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با نگاه جهانی به وجود آمده است، چرا که معتقد است ولی فقیه نماینده بقیه‌الله‌الاعظم است و با ظهورش دنیا را پر از عدل و داد می‌کند.

وی افزود: البته در دیگر کشورها هم نگاه جهانی وجود دارد اما در این دو کشور اقدام جهانی فکری هم صورت می‌گیرد و لذا در این زمینه انقلاب اسلامی با رژیم صهیونیستی اختلاف ایدئولوژی دارد.

حجت‌الاسلام امامی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳۰ سال است دانشگاه‌هایی که وابسته به کلیسای کاتولیک در رشته آخرالزمان شناسی فارغ التحصیل دارند و در ایالت متحده آمریکا بیش از ۲۵۷ کالج و دانشگاه در این زمینه وجود دارد و این دانشگاه‌ها کشیش‌های رسانه‌ای هم تربیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در دهه ۹۰ بیش از ۶۰ درصد پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوود در خصوص آخرالزمان بود و ما در کشورمان چنین فیلم‌هایی تولید نکرده‌ایم.

وی گفت: از جمله واژه‌های که در انجیل آمده است هَرمجدون است که بعدها به کلمه آرماگدون تغییر یافته است و آرماگدون منطقه‌ای است که ادعا می‌شود در اسرائیل بودخ و در قالب تورهایی سیاحتی و زیارتی آمریکایی‌ها را به آنجا می برند در باب شانزدهم مکاشفات یوحنا در عهد جدید آمده است که آنجا جنگ عظیم رخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام امامی تاکید کرد: در غرب حدود ۱۲ فیلم با موضوعات و نام آرماگدون تولید شده است و کاملا با رویکرد مذهبی و دینی به آخرالزمان نگاه کرده‌اند.

وی گفت: انقلاب اسلامی با نظریه ولایت فقیه که بر مدار و مبنای نائب امام عصر بودن پایه‌گذاری شده است، نوع نگاه به منجی‌گرایی را تسریع و تقویت کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: پیشگوهایی که در دنیا اتفاق می‌افتد غالبا با رویکرد دینی و غیبی، هنری و ادبی، رمل و جفر و یا علمی و فلسفی است و لذا در این مورد کتاب‌هایی به رشته تحریر در آمده است.

وی خاطرنشان کرد: نوع دیدگاه‌های به آخرالزمان و آینده جهانی به دو نگاه مثبت یعنی آرمان‌شهری و یا پادآرمان‌شهری نوشته شده است و لذا در این خصوص تمدن‌های آینده را نیز با این نگاه طراحی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام امامی بیان کرد: موضوع ظهور و آرماگدون جزء برنامه‌های رسمی بیش از ۱۵۵۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی، بیش از هشتاد هزار کشیش سخنران و مبلغ کلیسا، موسسات و کالج‌های علمی، صده‌هاهزار دانشجوی پروتستان است.

نویسنده : الناز نقی زاده |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.