امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 519
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, استان ها, ایران, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ | ارسال توسط :

پویش «معلمان مروج رضوی» در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

به‌ مناسبت بزرگداشت هفته معلم و اجرای دوازدهمين دوره جشنواره كتابخوانی رضوی، پويش «معلمان مروج رضوی» ويژه فرهنگيان آذربايجان غربي برگزار می‌شود.
پویش «معلمان مروج رضوی» در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی به گزارش پژواک قلم به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، به مناسبت بزرگداشت هفته معلم و دعوت عمومی از فرهنگیان و دانش‌آموزان مبنی بر برگزاری باشکوه‌تر دوازدهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در آذربایجان غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی دیدار و ضمن تبریک هفته معلم، از پوستر پویش «معلمان مروج رضوی» با #من-هم-مروج-رضوی‌ام ویژه فرهنگیان برای اولین بار در  آذربایجان غربی رونمایی کردند.

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و با اشاره به اهمیت مطالعه و فرهنگ کتاب‌خوانی و ضرورت آن در جامعه امروزی گفت: جامعه برای رسیدن به پویایی نیازمند افزایش سرانه کتاب خوانی است.

مطهری با بیان اینکه رشد و شکوفایی فکری دانش‌آموزان با مطالعه رقم می‌خورد بیان کرد: آموزش و پرورش در جهت افزایش سرانه کتاب‌خوانی قدم‌های بسیاری را برداشته است.

وی ادامه داد: در راستای خدمت‌رسانی مؤثرتر و مفیدتر و همچنین تشویق و ترغیب بیشتر به حضور در کتابخانه‌ها، تلاش بر این است تا با اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی بتوان جامعه را به سمت مطالعه سوق داد، در دوره‌های سنی گوناگون در امر کتاب‌خوانی از هر نوع تفاهم‌نامه استقبال می‌کنیم.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، در این نشست ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت فیلسوف عالی مقام، استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم، گفت: معلمان راهنمای توانمندی در هدایت جامعه به سمت خواندن و مطالعه هستند.

معصومی با تأکید به نقش مؤثر و راهبردی آموزش در اجرای برنامه‌های فرهنگی، بیان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم فرهنگی آموزش و پرورش، می‌توانیم گامی بنیادین برای توسعه کتاب‌خوانی و کتابخانه در استان برداریم.

وی با بیان اینکه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تمرکز بر منابع مرتبط با سیره حضرت امام رضا(ع) دارد، گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین(ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به‌ویژه حضرت امام رضا(ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت(ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی از اهداف اصلی این جشنواره ملی است.

معصومی افزود: این جشنواره در بخش‌های فردی یا گروهی و خانوادگی و در چهار گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال و در دو قالب کتاب‌خوانی و هنری به دو شیوه مکتوب و الکترونیک میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

وی بیان کرد: پویش معلمان مروج رضوی با #من-هم-مروج-رضوی‌ام ویژه فرهنگیان برای اولین بار در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

گفتنی است، همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی و با هدف ترویج فرهنگ منور رضوی و نیز گرامیداشت مقام شامخ معلم پویش معلمان مروج رضوی با هشتگ #من-هم-مروج-رضوی‌ام ویژه فرهنگیان استان از تاریخ ۱۲ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد ماه در بستر سامانه http://razavi.samakpl.ir برگزار خواهد شد.

همچنین، در راستای احترام به مقام شامخ فرهنگیان، در هفته معلم عضویت در تمامی کتابخانه‌های آذربایجان غربی برای فرهنگیان رایگان است.

نویسنده : الناز نقی زاده |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.