ویژهبرنامه گرامیداشت سیوسومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در آذربایجان غربی برگزار شد
به گزارش پژواک قلم، امروز، ۲۲ مهرماه، ویژهبرنامه گرامیداشت سیوسومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور سهراب عبدالهزاده، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی، روسای مراکز علمی کاربردی، مدرسان، کارکنان و تعدادی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
سهراب عبدالهزاده، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی، در این مراسم با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری مراسم گرامیداشت سیوسومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تشکر و قدردانی از ارکان اصلی دانشگاه است، اظهار کرد: دانشگاه یک بدنه ثابت و یک بونه پویا دارد که بدنه ثابت همان همکاران ستادی و اساتید بوده و دانشجویان نیز بدنه پویای دانشگاه را تشکیل میدهند و درواقع بهترین خروجی دانشگاه در دانشجویان جلوه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین مراسمی باعث تبادل افکار و نظرات مختلف میشود، افزود: ما از مطالبهگری دانشجویان استقبال میکنیم چرا که این مطالبات موجب پیشرفت و هر چه بهتر شدن دانشگاه میشود، همچنین جلسات شورای تعامل نیز بهصورت منظم و ماهانه انجام و در آنها طرحها و موضوعات مختلف مورد بررسی قرار گرفته و هماندیشی میشود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با بیان اینکه آموزشها باید در محیط کار انجام بشود، ادامه داد: طبق برنامه ششم و هفتم توسعه بیش از ۴۰ درصد آموزشهای عالی باید مهارتمحور باشد در حالی که در حال حاضر تنها ۱۵ درصد آموزشها مهارتمحور است و باید با برنامهریزی و پشتکار برای رسیدن به این هدف تلاش کرد.
وی با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی یک سند معتبر برای برنامهریزی است، تصریح کرد: در این راستا طبق بررسیهای انجام شده در سند آمایش آموزش عالی تعداد کد رشته محلهای دانشگاه جامع علمی و کاربردی از هشت هزار و ۷۷۵ کد رشته در مهرماه ۱۴۰۱ به چهارهزار و ۴۰۹ کد رشته در مهر ۱۴۰۳ کاهش یافته است.
عبدالهزاده با تاکید بر پذیرش دانشجو در رشتههای مختلف براساس نیازسنجی اضافه کرد: بر این اساس امسال ۱۲۵ عنوان رشته جدید در دانشگاه جامع علمی و کاربردی تدوین و پذیرش دانشجو انجام شده است، همچنین وجود تضمین اشتغال نیز یکی اولویتهای دانشگاه است، بنابراین هیچ مرکز جدیدی در سطح استان تاسیس نخواهد شد مگر این تضمین را ارائه دهد.
وی با اشاره به اینکه تدوین طرح آباد باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اخذ گواهی صلاحیت حرفهای و نظارت هوشمند بر عملکرد دانشگاهها با جدیت انجام میشود برای همین منظور قرار است، ورود و خروج دانشجو به دانشگاه و کارگاهها با نصب دوربین رصد شود.
علم بدون اخلاق معنا ندارد
حجتالاسلام حمید ارشاد، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی هم در این مراسم با اشاره به اهمیت علم و علمآموزی در دین اسلام اظهار کرد: بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ*اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ… اولین آیهای است که بر پیامبر نازل شده که در آن به خواندن تاکید شده و همچنین در مجموع یک هزار مرتبه به کلمه علم و مشتقات آن در قرآن اشاره شده که این نشاندهنده توجه دین اسلام به علمآموزی است.
وی با بیان اینکه در احادیث و روایات نیز به ضرورت علمآموزی تاکید فراوان شده است، افزود: علم در مقابل جهالت قرار داشته و حتی باید به این نکته نیز توجه کرد که هدف از قیام امام حسین(ع) نیز نجات بشر از جهالت و رهنمون کردن مردم به دانستن و علم بود.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی ادامه داد: علم آن است که مانند نور موجب تقرب انسان به خدا و تزکیه نفس شده و موجب تولید اخلاق، انسانیت و تواضع در انسان شود و آنها را از کبر و غرور دور نگه دارد.
وی تصریح کرد: امروزه یکی از آسیبهای جدی جامعه نیز همین است که با وجود آنکه افراد از دانش و علم برخوردار هستند اما این علم در رفتار و اخلاق آنها منعکس نشده است.
هدف ما تربیت دانشجویان کارآفرین است
امینفر، رئیس مرکز علمی کاربردی ایرانپاش ارومیه و نماینده شورای تعامل هم در این مراسم گفت: هدف از تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت دانشجویانی بود که در کنار یادگیری علم، مهارت را نیز بیاموزند و همین امر موجب تمایز این دانشگاه با سایر دانشگاههای کشور شده و در حال حاضر نیز طرح آباد با هدف آموزش دانشآموختگان سایر دانشگاهها اجرایی میشود.
وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت حرفهای مدیران، راهاندازی خانههای خلاق، شتابدهنده و … همگی برای ارتقای توان مهارتی دانشجویان اجرا میشود، افزود: تمام توان خود را به کار گرفتهایم تا دانشجویان تحصیل کرده در دانشگاه ایرانپاش به افراد کارآفرین تبدیل شده و بدون وابستگی به نهادهای دولتی بتوانند حرفه و شغل خویش را راهاندازی کنند.
ارتقای سایت ثبتنام دانشگاه، بهروزرسانی منابع درسی، توجه ویژه به تدریس زبان تخصصی انگلیسی در رشتههای مختلف، ضرورت تجهیز کارگاهها و تدریس دانشجویان در محیط کارگاهها از جمله مطالبات مطرح شده در این جلسه توسط دانشجویان بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.